loading...
پایگاه تخصصی کامپیوتر ، موبایل و تکنولوژی
سینا بازدید : 258 شنبه 11 خرداد 1392 نظرات (1)


آیا شما تاکنون ویندوز۸ را امتحان کرده اید؟ اگر اخبار و مقالات سایت را دنبال کرده باشید طی مطالب زیادی به پوشش خبری ویندوز۸ و تفاوت های آن با ویندوز۷ پرداختیم.اما جالب است بدانید خود من که در حال نوشتن این مقاله هستم هنوز از ویندوز ۷ استفاده میکنم.

sad-windows-8


 اوایل که ویندوز ۸  رونمایی شده بود خیلی پیگیر این سیستم عامل و البته رونمایی نسخه اصلی و کرک شده آن بودم و بالاخره بعد از مدتی این ویندوز را روی کامپیوتر خود نصب کردم اما بعد از چند وقت کار با این سیستم عامل، حسی مانند اینکه این ویندوز برای من ساخته نشده است در من ایجاد شد هر چقدر سعی کردم که ویژگی های جدیدش را در ذهن خود تصور کنم و با خود بگویم که این یک سیستم عامل جدید است و من باید همیشه به روز باشم فایده ای نداشت.چرا که این سیستم عامل ,راحتی ای که ویندوز۷ برای من به ارمغان آورده بود را فراهم نمی کرد. درست مثل زمانی بود که با ویندوز XP کار میکردم و تازه ویندوز۷ رونمایی شده بود و این تغییر سیستم عامل برای من خیلی سخت بود البته من با وجود ویندوز۷ تا مدت زمان زیادی از ویندوزXP استفاده میکردم اما از زمانی که دیگر خیلی از بازی های کامپیوتری نیاز به سیستم عامل جدید داشت دیگر مجبور شدم که به ویندوز۷ روی آورم البته ناگفته نماند همین الان که ویندوز ۷ روی سیستم من نصب است یک ویندوز XP نیز در کنار این سیستم عامل نصب کرده ام تا بتوانم انعطاف بیشتری در انجام کارها داشته باشم.خب بگذریم سرتان را درد نیاورم اجازه دهید تا مواردی را که باعث میشود ما هنوز از سیستم عامل های قدیمی استفاده کنیم را با هم بررسی کنیم.با ما همراه باشید.
 
جدیدترهمیشه بهتر نیست :
 
زمانی که از بیلگیتز موسس شرکت مایکروسافت سوال کردند که آیا شما از ویندوز۸ استفاده میکنید؟او تنها به این پاسخ بسنده کرد و گفت که جدیدتر بهتر است.اما باید اقرار کنیم که این قضیه در مورد سیستم عامل های ویندوز شرکت مایکروسافت واقعیت ندارد.من ویندوز Meرا به یاد دارم ویندوزی که با پس زمینه ای آبی و ساده شناخته شده بود اما من هنوز از ویندوز ۹۸ استفاده میکردم ویندوز ویستا را به یاد دارم که قادر نبود فایل ها را در سراسر شبکه با سرعت های قابل قبولی انتقال دهد در آن زمان نیز من مانند خیلی از افراد دیگر هنوز از ویندوز XP استفاده میکردم.حال ورژن جدید سیستم عامل ویندوز از راه رسیده است الان زمانش رسیده تا بررسی کنیم ببینیم این ویندوز جدید که همان ۸ باشد ارزش ارتقاء را دارد یا ما باید از همان ویندوز قبلی مایکروسافت یعنی ویندوز۷ استفاده کنیم.هر جوری فکر کنید ویندوز۸ ,شرایط ویندوزهایی مانند Me یا ویستا را ندارد.هر دو ویندوز Me و ویستا از مسائل و مشکلات متعددی در زمینه کارایی و پایداری رنج میبردند.در حالی که ویندوز۸ به طور خارق العاده ای عاری از این مشکلات است و بسیار پایدار و پرسرعت است.اگر با ویندوز۸ کار کرده باشید مشکلی اصلی این ویندوز بیشتر مربوط به رابط کاربری بصری و پیچیده تر آن است این در حالی است که این ویندوز از نظر پیاده سازی فنی هیچ مشکل خاصی ندارد.


 بهترین میز کار است ، اما :
 
چند نمونه از ویژگی های دسکتاپی و بهبودات امنیتی زیادی در این سیستم عامل دیده میشود.اما هنوز دلیلی برای ارتقاء به این سیستم عامل نمی بینم.

عدم قابلیت جست و جوی یکپارچه :
 
در ویندوز ۷ جست و جوی یک برنامه یا فایل بسیار آسان بود.برای این منظور کافی بود کلید ویندوز روی صفحه کلید را فشار دهید و نام قسمتی از فایل یا برنامه مورد نظر را تایپ کنید سپس لیست برنامه ها و فایل ها طبق کلمه جست و جوی شما لیست میشدند.سپس شما میتوانستید با تنها یک کلید Enter برنامه یا فایل مورد نظر را باز کنید.این در حالی است که قابلیت جست و جو در ویندوز۸ از یک گام اضافه تر برخوردار شده است.عمل جست و جو به طور پیش فرض فقط روی برنامه های نصب شده روی هارد دیسک شما انجام میشود برای جست و جوی چیزهای دیگری مانند تنظیمات یا فایل ها شما مجبورید که روی بخش Settings or Files کلیک کنید.همین قضیه میتواند خیلی از کاربران را از استفاده از این سیستم عامل دور کند چرا که یکی از کارهای اصلی کاربران عمل جست وجو روی فایل های موجود در کامپیوتر است.


 عدم استفاده از خیلی امکانات پیشرفته:
 
شرکت مایکروسافت این سیستم عامل را به پلتفرمی تبدیل کرده است که انگار ۹۰ درصد کاربران از امکاناتی نظیر Bing, SkyDrive, Xbox Live استفاده میکنند.اگر این ویندوز را بخواهیم در ایران بررسی کنیم هنوز خیلی از کاربران اصلا نام این امکانات را نشنیده اند تا چه برسد که بخواهند به این امکانات نیاز پیدا کنند و بعد از آنها استفاده کنند.شاید یکی دیگر از نقطه ضعف های ویندوزهای مایکروسافت این باشد که با وجود اینکه ویندوزهای متعددی را تولید کرده است اما هنوز ویندوزهای این شرکت مانند سیستم عامل هایی از جمله لینوکس یا اندروید متن باز(Open Source) نشده اند.همین قضیه میتواند آزادی را از خیلی کاربران حرفه ای برای کار با این سیستم عامل بگیرد.
 

ویندوز ۷ هنوز مناسب است :
 
با وجود اینکه نزدیک به ۴ سال از عرضه ویندوز ۷ میگذرد اما بسیاری این سیستم عامل را بیشتر به خاطر جمع وجو بودنش و راحتی کار با آن به عنوان سیستم عامل اصلی خود مورد استفاده قرار میدهند.البته طبیعی هست وقتی این سیستم عامل با ظاهر وکارایی مناسب تمامی نیازهای ما را بر آورده میکند چه نیازی است که از سیستم عامل دیگری که پیچیدگی های خاصی دارد استفاده کنیم.اگر شما از دستگاه های پیشرفته تمام لمسی استفاده میکنید مثل لپتاپ ها یا کلا تجهیزات پیشرفته,شاید ویندوز ۸ گزینه مناسبی باشد اما فعلا من نیازی به استفاده از این ویندوز حداقل تا زمانی که مجبور نشده ام در خود نمی بینم.


 


شما از کدام سیستم عامل ویندوز استفاده می کنید ؟؟ آیا دلیل خاصی هم برای آن دارید ؟؟

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    شما از کدام سیستم عامل ویندوز استفاده می کنید ؟؟
    جذب نویسنده

    رتبه سایت
    آمار سایت
  • کل مطالب : 128
  • کل نظرات : 11
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 89
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 119
  • باردید دیروز : 9
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 204
  • بازدید ماه : 143
  • بازدید سال : 1,675
  • بازدید کلی : 67,678