loading...
پایگاه تخصصی کامپیوتر ، موبایل و تکنولوژی
سینا بازدید : 224 چهارشنبه 22 خرداد 1392 نظرات (0)
 

آموزش ارسال کردن مطلب در سایت

در این مطلب قصد اموزش کار با سایت و ارسال کردن مطلب در سایت رو برای نویسندگان و اونایی که میخوان نویسنده بشن دارم.آموزش ارسال کردن مطلب در سایت

خب.بعد از اینکه شما درخواست خودتون رو برای نویسندگی ارسال کردید٬به ایمیلتون نام کاربری و رمز عبور فرستاده میشه.برای وارد شدن به پنل مدیریت ابتدا باید در صفحه tfun.ir/wp-login.php اون اطلاعات رو وارد کنید.بعد از وارد کردن اطلاعات وارد صفحه جدیدی می شید که همون پنل مدیریت هست و در سمت راست صفحه نواری وجود داره که می‌تونید وارد بخش های دیگه بشید.ما با صفحه پیشخوان چندان کاری نخواهیم داشت و پیشنهاد می کنم از این صفحه برای ارسال مطلب استفاده نکنید.

برای نوشتن مطلب جدید در سایت باید ابتدا در نوار سمت راست روی«نوشته ها» برین و بعد «افزودن نوشته» رو کلیک کنید.وارد صفحه جدیدی خواهید شد که همان محیط نوشتن مطلب در وردپرس هست.در اینجا شما رو با بخش های مختلف این صفحه آشنا می کنیم.

عنوان مطلب: برای درج عنوان برای یک مطلب کافیه در داخل کادری که نوشته «عنوان را وارد کنید» عنوان مطلب رو بنویسید.توجه داشته باشید عنوان مطلب نباید زیاد کوتاه یا بلند باشه و بهتره بیش از ۶۰ حرف نباشه.همچنین در صورتی که مطلب رو از سایت دیگه ای کپی می کنید حتما عنوان اون رو تغییر بدین.

محتوای مطلب: زیر کارد عنوان مطلب یه کادر بزرگ همراه با ادیتور وجود داره که محلی برای نوشتن محتوای مطلب هست.لازم هست تا در ابتدای هر مطلب یک عکس مرتبط با موضوع مطلب و با اندازه مناسب(نه زیاد کوچک و نه زیاد بزرگ) بذارید.سپس در پایین عکس متن مطلب را قرار دهید.همچنین برای قرار دادن ادامه مطلب(یعنی جدا کردن متن اصلی با ادامه مطلب) کافیست در انتهای متن اصلی روی آموزش ارسال کردن مطلب در سایت کلیک کنید و سپس بعد از زدن Enter ادامه ی مطلب را بنویسید.

نحوه گذاشتن عکس در سایت: اگر عکسی که می خواهید در سایت قرار دهید در سایت دیگری وجود دارد تنها کافیست آدرس آن را کپی کرده سپس روی «افزودن پرونده چندرسانه‌ای» کلیک کنید.در صفحه جدید باز شده «افزودن از نشانی» را انتخاب کرده و آدرس آن را در کادر کپی کنید.سپس «چینش» آن را «میانه» انتخاب کرده و بعد «گذاشتن در نوشته» را کلیک کنید.عکس در داخل مطلب درج خواهد شد.اما در صورتی که عکس داخل حافظه کامپیوتر شماست کافیست «ساخت گالری» را انتخاب کرده سپس «بارگزاری پرونده» و بعد «گزینش پرونده‌ها» را انتخاب کنید و بعد از انتخاب عکس مورد نظر از داخل کامپیوترتان٬روی «گذاشتن در نوشته» کلیک کنید.

توجه: بعد از درج کردن یک عکس لازم است یکبار روی آن کلیک کنید.با این کار در سمت چپ و بالای عکس دو مورد فعال خواهد شد که باید مورد سمت راست را انتخاب کنید.با این کار صفحه جدیدی باز می شود که لازم است در این صفحه در بخش «چیدمان» یکبار «چپ» و دوباره «میانه» را انتخاب کنید و سپس روی «به‌روزرسانی» در پایین همان صفحه کلیک کنید.

دسته‌ها: در سمت چپ صفحه ارسال مطلب یک کادر با عنوان دسته‌ها وجود دارد که برای انتخاب موضوع مطلب می باشد.در این قسمت کافیست موضوعات مرتبط با مطلبتان را تیک بزنید.برای مثال میخواهیم مطلبی درباره نرم افزار کاربردی کامپیوتر ارسال کنیم.ابتدا باید موضوع اصلی یعنی کامپیوتر را انتخاب کنیم.سپس زیر موضوع یعنی دانلود نرم افزار و سپس زیر موضوع دیگر یعنی نرم افزار کاربردی.

توجه: در صورتی که مطلب شما در هیچ کدام از موضوعات نگنجد باید آنرا در موضوع متفرقه و زیر موضوع سایر قرار دهید.

برچسب‌ها: در این قسمت لازم است کلمات کلیدی که با عنوان و محتوای مطلب مرتبط اند را وارد کنید که بعد از وارد کردن هر کدام باید روی دکمه «افزودن» یا Enter در صفحه کلیدتان کلیک کنید.حداقل تعداد برچسب ها باید ۱۰ عدد باشد.برای مشاهده نمونه به مطالب ارسال شده در سایت مراجعه کنید.همچنین در صورتی که برچسب ها را از جایی کپی می کنید توجه کنید که آن ها با ویرگول انگلیسی(,) از هم جدا شوند.

زمینه‌های دل‌خواه: این بخش برای قرار دادن لینک دانلود٬سایز فایل و رمز فایل می باشد.در سایت ما در این قسمت سه آیتم dl و ramz و size وجود دارد.با دیگر ایتم ها کاری نداشته باشید.ابتدا باید از قسمت «نام» آیتم مورد نظر را انتخاب کنید و در قسمت «مقدار» محتوای آن را قرار دهید.سپس روی گزینه «افزودن زمینه‌ی دل‌خواه تازه» کلیک کنید.با این کار آن زمینه با مقدارش به بالای کارد افزودن خواهد رفت و از آنجا قابل ویرایش خواهد بود.اکنون در مورد آیتم های مختلف و مقدارشان صحبت می‌کنیم.

dl: این زمینه برای قرار دادن لینک دانلود برای مطالبی که نیازبه قرار دادن لینک دانلود دارند استفاده می شود.در مقدار این زمینه باید با توجه به لینک دانلودتان از کد های زیر استفاده کنید.

برای مشاهده کد ها کلیک کنید.

توجه: در صورتی که میخواهید برای مطلبی که از یک لینک تشکیل شده لینک کمکی قرار دهید کافیست از الگوی بالا استفاده کنید.(مانند قرار دادن لینک ۲ پارتی.فقط باید به جای نوشتن «پارت ۲» « لینک کمکی» بنویسید.برای لینک های چند پارتی٬لینک کمکی نیاز نیست.

ramz: در این زمینه باید رمز فایل را وارد کنید.در صورتی که فایل رمز ندارد در بخش مقدار «ندارد» بنویسید.

size: این زمینه هم برای نشان دادن حجم کلی لینک یا لینک هاست.مثال: ۲ مگابایت یا اگر فایل چند پارت است: هر پارت ۲ مگابایت

  • چگونه مطالب را بهینه کنیم؟

از افزونه سئو وردپرس استفاده می کند که برای بهتر ایندکس شدن مطالب در موتور های جستجو کمک می کند.برای اینکه مطالب شما نیز بهینه شوند لازم است طریقه بهینه کردن آن ها را بیاموزید.

خب.در پایین کادری که محتوای مطلب وجود دارد(در صفحه افزودن نوشته) یک قسمت دیگر به نام WordPress SEO By Yoast هست که ما با این قسمت مطالب خود را بهینه خواهیم نمود.

پیش نمایش کوچک: در این قسمت می توانید شکل مطلب که در صفحات موتور های جستجو وجود خواهد داشت رو ببینید.

مرکز توجه کلمات کلیدی: این بخش بسیار مهم است.در این بخش حداکثر یک تا ۴ کلمه مرکب که شامل توضیح کوتاه مطلب هستند و در محتوای مطلب و عنوان آن بهکار رفته اند را وارد کنید.توجه کنید که این بخش نباید خیلی طولانی باشد.

عنوان Seo : این بخش را به طور پیشفرض بگذارید باقی بماند.

توضیحات داده: در این بخش توضیح کاملی از مطلب را بنویسید و در آن از کلماتی استفاده کنید که در عنوان و محتوای مطلب به کار رفته باشند.

کلمات کلیدی: در این بخش عینا تمامی برچسب هایی که برای مطلب نوشته اید را در این بخش نیز بنویسید و آن ها را با ویرگول انگلیسی(,) از هم جدا کنید.

مطلب شما بهینه شد و میزان بهینه شدن آن به نوع دقت و هوش شما بستگی دارد!

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    شما از کدام سیستم عامل ویندوز استفاده می کنید ؟؟
    جذب نویسنده

    رتبه سایت
    آمار سایت
  • کل مطالب : 128
  • کل نظرات : 11
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 84
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 110
  • باردید دیروز : 9
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 195
  • بازدید ماه : 134
  • بازدید سال : 1,666
  • بازدید کلی : 67,669